7 trendů grafického designu, které budou dominovat roku 2023

Grafický design je odrazem doby a událostí. Trendy v grafickém designu tedy nejsou žádnou výjimkou. Je jen na nás, zda je budeme následovat, nebo se držet zarytě svých zajetých trendů a stylů v rámci našeho brandu. 

Společenské a technologické změny značně urychlila postcovidová doba. Krátká videa vévodí veškerým dokonale zpracovaným videozáznamům. Online zážitky vnímáme a konzumujeme mnohem více a díky sdílení a propojení našich životů tak mnohonásobně záleží na našich grafických vizuálech, které nás odlišují od konkurence a díky kterým se naše nabídka dostane k dalším potenciálním klientům.

Už nestačí jen leták s produktem a výrazně zdánlivě zvýhodněnou cenou. 

Grafické návrhy s našimi úžasnými nabídkami by měly dýchat atmosférou užitku, který náš produkt přináší. 

I když se tedy zdá, že je potřeba se předhánět a vnášet jistou invenci do vzhledu marketingových materiálů, přesto se v tom všem stále ještě drží silná nostalgie po jednoduchosti. 

Myslím, že připustíme fakt, že se určité věci z dob minulých vracejí. Ať se jedná o módu, hudbu (ano začali jsme si doma pouštět gramofonové desky, ten užitek je boží a velmi zklidňující) nebo jiná odvětví, ve kterých je nám dobře.

Seznam trendů, o kterých se zmíním, není žádné dogma. Jedná se o souhrn spojených námětů zahraničních významných tvůrců. Ne, nevycucala jsem si to tedy z prstu 🙂

Jsi připravena na dávku inspirace inovací v grafickém designu pro rok 2023?

Čti dál a dozvíš se, jak může vypadat i tvá propagace.

Trendy grafického designu 2023:

1) Pohyblivá grafika

Asi nebudu psát o gifech, což je určitě to první, co tě napadne pod pojmem pohyblivá grafika. A ano, řeč je o krátkých videoformátech obsahu. 

Možná máš pocit, že pokud nepoužíváš TikTok, že ti ujíždí vlak, ale co si budeme povídat jiná aplikace netěší tolik zájmu. A jestli se vyhneš krátkým videím? Ne … ale můžeš nad nimi už nyní přemýšlet trochu jinak. Nejsem expert na videa, ale rozhodně čistý obraz je důkazem grafického cítění a profesionálnosti. A pak určitě doporučuji titulky nebo doprovodné texty mít sladěné co se barev a fontu týče. Neodpustím si tu grafickou konzistentnost 😉

Nemusíš být rozhodně aktivním uživatelem sítí, kde je kladen důraz na čísla ve sledovanosti aby jsi usoudila, že pohyblivá grafika se prostě hodí. Představ si svou prodejní stránku, kde jedno kvalitní kratší video vydá za více produktových fotografií. Potencionální klient si už udělá mnohem rychleji představu o nabídce.

2) Výrazné abstraktní tvary

Inspirace v geometrických tvarech z roku 2021 stále přetrvává, avšak dostává se do abstraktnějších nepojmenovatelných tvarů. V Canvě se hodně často vyhledávají prvky pojmenované “aesthetic”. Nestandartnost tvarů se projevuje zaoblením rohů a v grafických vizuálech se objevují spíše zvětšené části těchto patvarů. Vznikají tak nepojmenovatelné tvary 🙂 

Jasné a odvážné barvy těchto tvarů podtrhují hlavní sdělení obsahu a při vhodném umístění dokáže tak jednoduchý grafický prvek povýšit celý vizuál do vysokého podvědomí diváka. To stojí za zkoušku, co myslíš?

Tento trend je tak praktický, že použití základních tvarů v různých obměnách dokáže perfektně sjednotit vzhled marketingových materiálů. Obzvlášť v kampaních se to hodí. 

3) AI generované umění - online generátor obrázků

DALL· E 2 je nový systém umělé inteligence, který dokáže vytvářet realistické obrazy a umění z popisu v přirozeném jazyce. Tento pojem asi ještě není tak bežný jako video na TikToku, ale snaží se nám dostat se do podvědomí čím dál více. 

Pokrok nezastavíš. I Canva už se snaží převést textovou myšlenku do jedinečného obrázku, ale tak šikovné to podle mě ještě není. Mnozí tento typ umění vítají pro své originální grafické ilustrace. Osobně v tom nic moc autentického ve svém podnikání nalézám, ale najde se spoustu lidí, který má opačný názor. Tu spoustu myslím opravdu velkou skupinu podnikatelů 🙂 Máme se tedy na co těšit.

No a tak při přípravě grafických podkladů jsem se trochu zasekla. Samozřejmě, že jsem musela tu umělou inteligenci vyzkoušet i já abych změnila svůj dosavadní postoj. No a už teď přemýšlím nad obsahem, kde bude dominovat žlutá záře z telefonu 😀 

Ke vzhledu ještě připomínám jeden fakt. Čím absurdnější forma obsahu, tím na sociálních sítích úspěšnější. Takže tedy – proč ne?

DALL-E uměla inteligence
Text to image v Canvě

4) 3D prvky

Tento tip mám ráda 🙂 Jednak  je 3D prvků plná Canva a jednak jsou grafické materiály hodně originální. Pořád frčí neonové barevné kombinace a i tady platí, že méně znamená více

Nejedná se ale jen o tvary, ale i 3D objekty různého typu, především pak postavičky. Dnešní nastupující generace už vyrostla na počítačových hrách a vizualizace nabídky s prvky tohoto stylu je osloví mnohem více, než plochý text. 

Představ si, že tvou vášní jsou koně a chceš si koupit parfém. Co s tebou udělá takový billboard, kde jede polonahý muž na koni obklopen vůní (ano, i to se dá graficky ztvárnit). Miluješ koně, jsi žena a chceš parfém. Myslím, že tato nabídka by tě okouzlila mnohem více, než obrázek parfému ve skleněné vitríně (z toho emoce vážně necítím). 

To byl příklad toho, co se může líbit nám, ale co teprve ta nastupující generace, která je mnohdy naše budoucí cílová skupina? Ano, zase jsme u pojmu ideální klientka, nemůžeš tento pojem při svém podnikání vynechat. Tím, že víš, kdo je tvůj ideální zákazník, ti zjednodušuje tvorbu i vzhled nabídky. 

5) Surrealistický maximalismus

Zahoď znalosti z fyziky a dopřej si fantazii. Ukaž svému publiku svou představivost a kreativní smýšlení. 

Izolovaná éra COVID-19 ustoupila světu po pandemii, kde lidé netouží zůstat omezeni. Naopak. Posouvání hranic je zde na místě a tak vznikají obrazy, které se nikdy nezakládají na realistickém podkladu.

Reklamní kreativy jsou v tomto případě velmi zdařilé fotomontáže a koláže prvků. 

6) Barevné retro ilustrace

Nostalgie 90. let! Přece jen jsme v té době určitě snili o jednodušších dnech.

Další trend ovlivněný pandemií. Tento trend grafického designu způsobuje rozruch, protože bere časem prověřené vizuály z minulých let a převádí je do současnosti. Proč se zaobírat něčím novým, když to kdysi fungovalo? I takový postoj může lecjakého klasika dostat krásně do podvědomí publika.

Tento trend jen tak nevymizí, troufám si myslet, že tu nějaký pátek pobude 🙂 

7) Virtuální realita

Kryptoměna, metaverse, neonové barvy, světla, záře. Barevné šmouhy na tmavém podkladu protínající digitální produkty jako jsou mobily, notebooky, tablety. Grafické znázornění digitálního pokroku je na místě.

Před několika lety by nikdo netušil o co jde a co je tímto vizuálem znázorněno. V dnešní době je téměř bez diskuze, že online svět nejde ignorovat. 

Tento neomezený potenciál virtuální reality tu s námi také nějaký pátek zůstane a ani Canva není v tomho stylu překvapena. Naopak je připravena a najdeš v ní spoustu inspirace na toto téma.  

Zlákaly tě trendy, nebo tě nechaly naprosto chladnou?

Co říkáš těmto trendům? Je něco z toho, co tě natolik inspirovalo, že to zkusíš včlenit do své marketingové strategie? 

Grafický design je nepostradatelná část v podnikání, je to způsob komunikace, kterou bezesporu ovlivnily události ve světě od roku 2020. 

Značky komunikují mnohem rychleji, používají zářivé barvy. Značkové memy se opět staly populárními.

I já ráda uvidím, jak vizuálně komunikuješ se svou komunitou. Přihlaš se do výzvy, kde se staneš sama sobě lepší grafickou designerkou za 30 dní. 

Mentorka grafiky v online podnikání

Sdílej článek: