Principy grafického designu

Každé rozložení, rozmístění má svůj řád. Velký text uprostřed se čte rozhodně jinak, než malý text v rohu. Naučím Tě, jak využít naplno „kreslířskou plochu“. Zjistíš, co je to zlatý řez a jak využít zorné pole tak, aby čtenář měl chuť číst vše a nevynechal jediné písmenko.

grafický design

Obsahová část

Úvod

proč nepodceňovat trochu teorie

Prezentace

teoretická část, principy designu

Praktická část

zadání praktického cvičení

Zpětná vazba

prostor pro nahrání dokumentů

Konzultace

Dlužím Ti to 🙂 napiš si o svou konzultaci, i nadrámec té, co jsme už spolu měly 🙂

Správně vidíme jen srdcem. Co je důležité je očím neviditelné.

– Antoine de Saint Exupéry

Grafický design

Dobrý design je závislý na tom, co chcete svému sledujícímu říci. Účel a relativní důležitost jednotlivých myšlenek jsou významné faktory při rozhodování, jak příspěvek nejpůsobivěji rozvrhnout.

Identita značky

Identita značky neslouží jen k propagaci projektu.

Veškeré aktivity a chování by mělo být konzistentní v tom, jak vypadají a co říkají, aby efekt byl co největší.

Druhy principů designu

Druhů je spousta, stačí mít povědomí. Je jedno, jak design pojmenujeme, jak designově myslíme, záleží jen na tom, že jdeme do akce a něco uděláme. Učit se můžeme na cestě. 

Základní pravidla

Každý grafický prvek by měl splňovat konkrétní funkci. Důležité je, aby grafický design byl účelný. Výběr jednotlivých prvků má sdělnou hodnotu.

Kompozice

Hledání ideální kompozice a matematického řádu provází umění více než tisíc let. Stejně usilovně hledali matematici a umělci číselný poměr, který by byl ideálně harmonický.

Síla vizuálu při prodeji

Obzvlášť na sociálních sítích nakupujeme očima. Instagram je pro vizuální konzumaci jako dělaný. Rozhraní Instagramu a Facebooku tomu přizpůsobuje své funkce a díky propojení aplikací do e-shopu nenakupujete už jen očima, ale svou platební kartou.

Musí to být perfektní?

Při tvorbě čehokoliv si musíte říct, kde máte laťku. Musí to být perfektní, nebo stačí odvést solidní práci?

Perfektní práci už nemáme kam posouvat. A my se chceme posouvat. Naši klienti neví, co je pro nás perfektní.

Dává to vše smysl?

Teorie, teorie, teorie…. vím, je jí mnoho. V každém oboru se musíme pořád něco učit. Ale pokud nám to nebude dávat smysl, těžko se nám podaří dát vše do souvislostí.

Úspěšný grafický design se obyčejně vyvíjí ve zdlouhavém procesu omylů a pokusů.

Vytvoř si dva druhy příspěvků

Využij téma Vánoce a připrav si dopředu své vánoční posty. 

Vyzkoušej si práci s grafickými prvky a dobře umístěným textem. 

Také si vyzkoušejte kombinaci fotografie, textu a prvků.