25

25

Pokročíme zase trochu v osobním brandu a dneska si nachystáme ikonky a jednoduché prvky, kterými dokreslíme náš způsob komunikace. 

Kde takové ikonky použít? 

  • v jakémkoliv našem vizuálu
  • na webu
  • v emailech
  • na Instagramu
  • všude, kde potřebuješ zrychlit komunikaci

Ikony jsou obrázky, které jasně definují oblast, které věnuješ svůj obsah. Ideálně by se mělo jednat o jednoduchý design, kde by měla být ikonka “čitelná” v malém i velkém provedení. 

Ikonou může být téměř cokoli, od jednoduchých tvarů a symbolů, přes konkrétní předměty, až po abstraktní koncepty.

V digitálním světě jsou ikony velmi důležité, protože rychle a efektivně pomáhají uživatelům identifikovat a používat funkce, aplikace, webové stránky a další digitální služby. Ikonky mohou představovat například tlačítka, menu, nástroje, funkce nebo soubory. Pomáhají uživatelům rychle pochopit, co se skrývá za konkrétní funkcí nebo objektem, a usnadňují interakci s digitálními službami.

V oblasti designu a marketingu mohou ikony sloužit k vizuálnímu zastoupení značky, produktů nebo služeb a pomáhat tak zvýšit povědomí o nich. Ikonky mohou být použity také jako součást brandingové strategie, aby byly všechny vizuální prvky značky sjednoceny a vytvořily tak jednotný celkový dojem.

Ikonky si můžeš ( v nejideálnějším případě ručně v jakémkoliv vektorovém programu nakreslit ručně) vytvořit v grafickém editoru pomocí vyhledáním a složením jednoduchých obrázků. 

Konkrétně v Canvě jej lze vyhledat v prvcích pod jakýmkoliv klíčovým slovem. Já ještě přidávám slovíčko “simple” abych si urychlila vyhledání jednoduchého obrázku.

A jak nejčastěji využívám ikonky já?

  • na web jako odkazy nebo zpřehlednění nabídky
  • na vizitku místo vypisování údajů, které každý pozná (telefon, mail, web, ..)
  • na Instagram na tzv. výběry ze stories
  • klienktám na letáčky
  • do infografik

Určitě ikonky sama používáš dost čast. Přemýšlela jsi, že by sis vytvořila sadu ikonek pro své pravidelné použití? 

U ikonek se dostaneme ještě trochu dál, než že máme vybrané brandové barvy a styl písma. Už se dostáváme i k celkovému stylu, se kterým s naší značkou pracujeme. Někdo to rád výraznější, já zas inklinuji k tenčím liniím a světlému vzhledu. 

Například já používám sice výraznou žlutou barvu, ale ne tak, abych zabarvila celý odstavec. Mám nějaké fonty už konečně vybrané a na webu jsem si vybrala jednoduchý styl, nadpisy černé. Tenké linky jako rozdělovače mezi informacemi na stránkách, tlačítka mám v rámečku (ok ne všude, musím na tom zapracovat :D), který je také z tenkých obrysových linek.  Doplňující prvky jako “ručně” psané prvky jsou vložené obrázky a ikonky sama zpracované a sjednocené (kromě barvy) sama pořádně taky nemám. Jdu do toho s tebou 🙂


Úkol:

1) Podívej se ještě jednou na svůj web, Instagram, vizitku a své dosud zpracované letáčky a příspěvky. Šly by některé texty, co se opakují, nahradit obrázkem? Pro rychlejší orientaci. 

2) Zpracuj si pár ikonek, které můžeš používat opakovaně na více místech. 

3) Ulož si jej ke všem ostataním materiálům a když budeš chtít, nasdílej nám je do skupiny 😉

Instagram Story Thank You Script Typography Minimal lettering hands

Specialistka na grafiku v online podnikání