Úkol:
Pro svou komunikaci si zvol 2-3 fonty, které budeš ve svých vizuálech pravidelně používat. Dej přitom pozor na to, zda se alespoň hlavní font dá použít v e-mailingových nástrojích, na webu a v jiných aplikacích, kde připravuješ jakýkoliv obsah.
Stažený font se dá nahrát do Canvy i do webu, pohlídej si české verze fontu a licence použití 😉
Fonty můžeš najít na:
No a pokud bys byla úplně nejvíc odvážná a kreativní, můžeš si vytvořit vlastní písmo. Já jsem se k tomu ještě nedostala, ale láká mě to a mám to na to-do listu na letošní rok stejně jako vytvoření vlastní aplikace 🙂
Vlastní font zvládneš třeba přes tento web, a nebo ještě tady.
Tip:
Názvy fontů se špatně pamatují, někam si je zapiš. Ideální pomůcka je tvorba brandkitu v Canvě, kde si uvedené fonty použiješ v různých obměnách a budeš je tak mít vždycky po ruce.
Určitě se poděl ve skupině s tím, zda pracuješ s jednotnými fonty, nebo zda teprve plánuješ budovat svou značku.
Jak to mám já?
Dost neprakticky a nesjednoceně. Při psaní této výzvy jsem si alespoň dnes změnila písmo v meilu, které už ladí s písmem na webu. Hurá! Druhý den výzvy a já už udělala nějaký akční krok a mám ze sebe opravdu velkou radost.
Takže můj bezpatkový zvolený font napříč webem je Montserrat. Naštěstí je dohledatelný v ecomailu (tam je ale opravdu málo možností fontu) a samozřejmě i v Canvě. S fontem pro běžný text není úplně nejlepší být úplně originální a kreativní. Tady se opravdu držím staré dobré klasiky – zbytečně si to nekomplikovat a použít to, co je léty ověřeno, že funguje 🙂
No, a můžu celkem tragicky pokračovat 😀 Nadpisy na mém webu jsou většinou fontem Epilouge, který už v Canvě ani v ecomailu není. Co s tím? Buď ho zkusím stáhnout abych ho měla alespoň v Canvě a v meilu si vystačím s vytučněním Montserratu. No, mám co dělat 🙂
No a tragédie jménem Instagram. Jsem jako chtěla být asi hodně konzistentní a možná i velmi kreativní. Ale sama si dávám ruku na srdce. Pozná můj sledující, že mám ty jemnější verze textu jiným fontem než na webu? Pozná. A to především pokud se mi podaří dokonalý příspěvek, který lidi přitáhne na web. Auvajs… teď to bolí. V letošním roce bych chtěla mnohem více návštěvníků webu, protože jsem začala psát blog, se kterým mám ještě velké plány 🙂
A teď jedno tajemství. Celá výzva vznikla z vlastní potřeby si sjednodit brand, být konzistentnější a hlavně na to nebýt sama 🙂 I já uvítám zpětnou vazbu na mé projekty a příspěvky ve skupině. Ne vždy se povede trefit se každému do vkusu. Každá máme svůj styl a to je na tom všem úplně pro mě to nejdokonalejší. Můj rukopis je jemný, milý a nijak extravagantní. Je ale publikum, které by to uvítalo.
Ve skupině ti nasdílím své fonty jak by to mohlo vypadat a jak to zrovna u mě nevypadá. Inspiruj se mým příběhem a vizuálem a ukaž nám svou cestu za svými fonty.
Specialistka na grafiku v online podnikání